Racjonalna redukcja masy ciała

Racjonalna redukcja masy ciała

Zdrowe odchudzanie powinno być stopniowe. Do redukcji tkanki tłuszczowej niezbędny jest deficyt kaloryczny, czyli jedzenie mniejszej ilości kilokalorii niż wynika z zapotrzebowania organizmu. Naprawdę skuteczna redukcja masy ciała polega jednak na trwałej zmianie nawyków żywieniowych i przepracowaniu przyczyn nadwagi lub otyłości, dzięki czemu można uniknąć efektu jo-jo. Celem naszej współpracy będzie budowanie zdrowych nawyków na całe życie i zdobywanie wiedzy żywieniowej, a spadek wagi będzie owocem tej pracy.

Pamiętaj, że zdrowe odchudzanie nie polega na stosowaniu restrykcyjnych i głodówkowych diet. Nie ma potrzeby rezygnowania z ulubionych produktów! Co więcej, takie zero-jedynkowe podejście zwiększa prawdopodobieństwo przerwania procesu zmiany i powrotu do punktu wyjścia.

Błędne koło odchudzania

Czy poniższy schemat wygląda znajomo? Wiele osób na początku diety trzyma się swoich założeń w 100%. Odmawia sobie wszystkich produktów rekreacyjnych, takich jak słodycze czy urodzinowe ciasto. Jednak pewnym momencie pojawia się zmęczenie, a myśli o produktach zakazanych nie ustępują. Złamanie jednej ścisłej zasady dietetycznej skutkuje myśleniem zero-jedynkowym („wszystko już i tak stracone”). Rozpoczyna się etap jedzenia wszystkiego, co wcześniej było uważane za niedozwolone. Jest to naturalna reakcja organizmu na ograniczenia i zakazy. Utracone wcześniej kilogramy wracają, często z nawiązką. Po pewnym czasie pojawiają się wyrzuty sumienia i potrzeba rozpoczęcia kolejnej, równie restrykcyjnej diety. W ten sposób błędne koło ciągłego odchudzania się zamyka.

zdrowe odchudzanie

Jako dietetyk i psychodietetyk nie obiecuję swoim podopiecznym szybkich efektów sylwetkowych. Mogę jednak obiecać, że wspólnie stworzymy realny i elastyczny plan działania. Zajmiemy się przyczynami problemów z jedzeniem, takimi jak jedzenie emocjonalne, zaburzone odczuwanie głodu i sytości, przekonania dotyczące diety. Jeśli masz dość tkwienia w błędnym kole odchudzania – mogę pomóc Ci z niego wyjść i odnaleźć równowagę.

 

Jak będzie przebiegała nasza współpraca?

  • Na początku skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy lub napisz maila na magdalandowska@czestujsie.pl – otrzymasz ode mnie propozycje terminu pierwszej konsultacji oraz dane do opłacenia jej. Płatności należy dokonać przed konsultacją.
  • Drugim krokiem będzie wypełnienie formularza wywiadu dotyczącego stanu zdrowia, podejmowanego leczenia, codziennych nawyków oraz potrzeb i oczekiwań względem naszej współpracy.
  • Poproszę Cię o przesłanie mailowo aktualnych wyników badań.
  • Każda nowa współpraca rozpoczyna się od konsultacji online poprzez Google Meets, Skype, Zoom, Messenger lub WhatsApp. Pierwsza konsultacja trwa ok 1.5 godziny. Konsultacja odbywa się w przyjaznej, partnerskiej atmosferze. Wychodzę z założenia, że rolą dietetyka jest pomoc w wypracowaniu indywidualnie dopasowanego i praktycznego planu działania – nie ocenianie czy krytykowanie. W ciągu 2 dni od konsultacji otrzymasz ode mnie podsumowanie spotkania z rozwinięciem poruszanych tematów oraz planem działania.

Konsultacja (pierwsze spotkanie) – 149 zł

Na konsultacji omówimy Twoje doświadczenia z odchudzaniem i wspólnie ustalimy plan działania dotyczący zdrowej, elastycznej modyfikacji diety i stylu życia. Odpowiem na wszystkie Twoje pytania, a po spotkaniu prześlę podsumowanie i materiały edukacyjne, dzięki którym wprowadzanie zmian będzie łatwiejsze.

Konsultacja (kolejne spotkanie) – 99 zł

Jeśli będziesz tego potrzebować - ustalimy termin kolejnej wizyty. Na konsultacji podsumujemy dotychczasowe sukcesy, omówimy pojawiające się problemy i sposoby ich rozwiązania.

Możesz potrzebować dłuższej współpracy niż pojedyncza konsultacja. W takim wypadku zachęcam Cię do zapoznania się z ofertą pakietów. Pierwsza konsultacja jest zawarta w cenie pakietu!

  • Jeśli wybierzesz opcję współpracy z planem żywieniowym – w ciągu 7 dni od pierwszej konsultacji wyślę gotowy jadłospis mailowo. Plan żywieniowy zawiera dokładnie rozpisane składniki, przepisy, listę zakupów oraz tabelę wymienników produktów. Do jadłospisów dołączone będą materiały edukacyjne, dzięki którym nauczysz się samodzielnie komponować pełnowartościowe posiłki. Jadłospis ma być formą wsparcia oraz narzędziem do nauki, jednak najważniejsza jest edukacja żywieniowa i praca nad wypracowaniem nawyków, które zostaną z Tobą na dłużej.
  • Współpraca zapewnia stały kontakt mailowy, poprzez Facebooka lub Instagram. Dzięki temu możemy na bieżąco przepracowywać pojawiające się trudności i problemy. Możesz przesyłać mi zdjęcia swoich posiłków lub zadawać pytania. Zawsze staram się odpisać tak szybko, jak to możliwe.